22.10.2014

Fıkralar-01




TEMEL ve DİĞER SEÇME FIKRALAR

ÇOBAN ile TURİST HANIM
Çoban su kenarında koyunları otlatırken, bir ağacın  altında bikini  ile güneşlenen  Fransız bir turist  kadın görmüş. Adam uzun zamandır  dağda, dayanamamış  kadına  tecavüz etmiş defalarca.
Fransız turist soluğu Jandarma'da almış jandarma, çobanı yakalamış  getirmişler karakola ifadesini  alıyorlarmış.


Fransız turist  demiş ki  
- Böyle bir erkek!  ben asla görmedim, şikayetçi  değilim ama  benimle birlikte Fransa'ya gelirse Adam  demiş  
- Ben nasıl gelirim?  Koyunlar var, çoluk çocuk, var, gelemem.

Kadın ısrar  ediyormuş  
- Gelmezsen hapse atacaklar.  
Adam sonunda demiş,ki  
- Benim bir kardeşim var, o bekar, onu alıp götür,  
Fransız turist sormuş  
- O da senin gibi mi?  Yani  güçlü kuvvetli bir erke mi 
Çoban  
- Vallahi bilmiyorum ama iki sene  evvel bir ayıya  tecavüz etmişti ayı  iki senedir hala eve  bal getirir.

TEMELİN FIKRA DERDİ

Temel  dava açmış  ve ilk duruşmada  hakim sormuş  
- Nedir  şikayetin  
- Hakim bey  bu Temel fıkraları  var ya, benle Fadimeyi  ağızlarına  dolamışlar, bizi rezil  ediyorlar.
Hepsinden  davacıyım.  Kim  fıkra  diye  bizi  anlatıyorsa  onlardan  da  tazminat  talebim olacak.



- Senin  adın Temel mi?  
- Evet, 
- Temel  İyi de,  binlerce temel  var.  O fıkralar neden senin için anlatılmış olsun. 
- Hakim bey,  ben çok iyi biliyorum  beni  kastediyorlar.  
Hakim  Temel'iyice süzdükten sonra  
- Bak ama der .
- O Temel fıkralarının çoğu  belden  aşağı. Oysa  sana bakıyorum çelimsiz ve yaşını almış  bir Temel sin. O fıkralar senden  çok daha genç, güçlü kuvvetli ve çapkın  bir temel  için  anlatılıyor. Seninle  hiç ilgisi yok  bu dava düşer .

- Hakim bey, madem siz  böyle  taktir  ediyorsunuz mesele yok. Demek tevatürmüş,  ben değilmişim. 
- Evet sen  olamazsın, başka temeldir onlar. Sana sıra gelene kadar. 
- İyi hoşta hakim bey  bu dava için köyden kalktım  buralara kadar  geldim, boş dönmeyim. Hiç değilse  o güçlü  kuvvetli  ve çapkın  Temel, den sana  bir fıkra anlatayım  hakim bey.

- Anlat bakalım. 
- Bizim  bu iri  kıyım pazılı  Temel  hakimlerin  karılarına çok düşkünmüş.
- Hop, hop, hop:::: Dur, dur be, ne diyorsun sen  
- Ne oldu  hakim bey? 
- Daha ne olacak?   Benim  hakim olduğumu  bile bile  temel  hakim  karılarına meraklıymış diyorsun. Ağzından çıkanı  kulağın  işitmiyor  galiba! 
- Temel Rica ederim  Hakim bey'der  Temel  fıkrası için  karısı güzel  binlerce  hakim var.
Seninkine sıra gelene kadar  daha çok var.

GELİN KAYNANA FIKRA
Her gün yamaçtan tarlalarına ekine  giden bir gelin kaynana varmış iki adam 

gelinle kaynanayı gözlerine kestirmişler bunları alıp kaldıralım, diye
Düşünmeye  başlamışlar.

Bir gün, gelinle kaynana  tarlaya giderken ortalığı yıkan bir ağlama duymuşlar. dinlenmiş  kulübe den geliyor çıkalım bir bakalım, demişler  gidip kapıyı çalmışlar.
adamlardan biri açmış,  
kaynana  
- Hayırdır demiş' ne oldu?
adam  demiş  ki 
- Cenazemiz  var  buyurun içeri  gelin  kaynana  içeri.

girmişler giriş  o giriş adamlar işlerini halletmişler neyse  gelin kaynana  içeri  girmişler giriş o giriş adamlar  işlerini halletmişler  neyse  gelin  kaynana  evden çıkmışlar.
Gelin sormuş. 
- Ana be,  Napıcaz  şimdi?  
kaynana cevap  vermiş.
- Vallahi gelin seni bilmem ama ben yedisine de  geleceğim  kırkına da sevaptır.


LENİN  HEYKELİ 

Yahudi  asıllı  bir Rus;  İsrail'e  göçme izni alır.
Çıkışta, Ruslar bagajını  denetlerken  elbiselerin arasındaki Lenin'in büstünü  bulurlar.
- Bu  nedir? 
Yahudi: 
 - Bu  nedir?
Yahudi 
- Bu  nedir? sorusu yanlış yoldaş!   Bu kimdir? demeniz gerekirdi.



- Bu  Lenin'dir  sosyalizmin  temellerini atan  Rus halkına iyilikler getirendir.
- Bende  bunu bereketli günlerin anısı diye
yanıma aldım.  

Etkilenmiştir  Rus görevli.
- Tamam, geçebilirsiniz!  
Tel Aviv  havaalanı  gümrük memuru büstü görür ve sorar 
- Bu nedir?
Yahudi 
- Bu nedir? Sorusu yanlış Paşam!  Bu kimdir? demeniz gerekirdi! 
- Bu Lenin'dir  bu deli cani yüzünden   Rusya 'yı  terk etmek zorunda kaldım.
Yanıma aldım ki  her gün ona bakıp bakıp  lanet okuyayım!

Etkilenmiştir İsrailli görevli.
- Tamam geçebilirsiniz!

Adam evine  gelir, büstü büfenin  üstüne koyar, gelişi nedeniyle  de akrabalarına davet verir
Yeğenlerden biri sorar 
- Bu kimdir ?
Yahudi
- Bu kimdir?  sorusu yanlıştır  kuzum  Bu nedir demen gerekirdi!
- Bu, on kilogram, yirmi dört ayar altın, vergisiz, gümrüksüz, üstelik  KDV'siz!


ABRA HAM VE KÜÇÜK ÇOCUK 
Küçük Abra ham yedi yaşında Yahudi İmam Hatip Okulunu muadili  okula  gitmeye başlamış.

Birinci haftanın sonunda   okul  hafta sonu  tatiline girince  eve dönmüş.
Annesi sormuş: 


- Abra ham  anlat bakalım  bu hafta  okulda  ne öğrendiniz?
- Musa peygamberi öğrendik, demiş küçük  Abra ham.
- Peki anlatabilir misin? 

- Musa peygamber bir Mossat ajanıydı. Gördüğü eğitim sayesinde Mısır Firavunu'nun  ana sarayına  kimseye  çaktırmadan girdi. Esir alınmış  yahudileıri Kızıl  Deniz'in kenarına kadar  kaçırmayı başardı. Denizi geçmek için  bütün Yahudilere emir vererek yüzen köprüler  kurdurdu  ve  Yahudiler Kızıl denizinin Doğusuna geçmeye başladılar. 



Tam geçerlerken General Firavun bunları, orduları ve zırh birlikleri ile takip etmeye başladı. Musa  peygamber cep Telefonunu kullanıp Mossad'a  haber verdi  Mossad İsrail  Hava Kuvvetleri'ne  Bildirince hemen  F 16'lar  ve Fantom  uçakları köprüye varan  Mısır ordusunu  ve tankları  bombalamaya  başladır, Köprünün  yarısına  kadar  gelmiş  Mısır ordusu  ve General Firavun denize düşerek  boğuldular ve Yahudiler selametle  karşı sahile geçtiler.
Annesi  dehşetler içinde sorar 
- Abra ham, haham hocan, gerçekten  böylemi anlattı?

Anne tam olarak  böyle anlatmadı, Ama  hocamın tam olarak  anlattığı  şekilde  Sana anlatsam  hepten  inanmayacaksın.

Bir üst Sınıfa  geçme isteği
Bir üst sınıfa geçme İsteği!
Bir gün Ali, öğretmeni Ayşe Hanıma giderek dersten sonra kendisiyle 
görüşmek isteğini  söyledi. Öğretmen  kabul  etti  ve  sordu:

- Sorun nedir  Ali?

- Ben  bu sınıfın  düzeyine  göre fazla zekiyim. Bir  üst  sınıfa geçmek istiyorum.
İstek  konusunda  bilgi  verilen  Müdür  Ali'ye bunun için bir testten  geçmeyi
isteyip  istemediğini  sordu.
Ali tereddütsüz  kabul  etti ve test  başladı.
- Söyle  bakalım  Ali  3x4 
- Oniki  
- Peki  6x6 
-Otuz  altı  Müdür bey Japonya'nın  başkenti
- Tokyo  
Ve test bir saat  sürdü, Ali  hiç  hata  yapmadı. Test sonunda  Ali'nin  öğretmeni de soru  sormak istedi.  Ali  ve  Müdür  bu isteği  kabul  ettiler.


Öğretmen  Sorulara başladı.
- İneklerde dört tane,  ben  de iki tane olan nedir?
- Bacaklar  öğretmenim!
- Doğru!  Peki, senin pantolonumun içinde olmayan nedir?

Müdür bu soruya çok şaşırır.
- Cepler öğretmenim.
- Kadınların tüylerinin  en kıvırcık olduğu yer neresidir.
Velet tereddütsüz yanıt  verdi.
- Afrika 'dır  öğretmenim.
- Yumuşak olup, kadınların  ellerinde sertleşen  nedir? 
Müdür gözleri faltaşı  gibi açılmış  tam konuşacakken Ali yanıtladı.
- Tırnak cilası.

- Peki, Bekar bir kadına göre  evli  kadında  daha geniş olan  nedir?
Müdür kulaklarına inanamıyordu.
- Yatak  öğretmenim.
- Kadın vücudunda en önemli organ  hangisidir?
- Dil  öğretmenim.
Nefes  nefese kalan Müdür testi bitirmeye karar verdi ve 
- Değil  bir üst sınıfa, ben bunu  doğrudan  üniversiteye  göndereceğim. Çünkü  ben, bütün sorulara yanlış cevap verdim.

Gülmek serbest
Çok ağır bir kalp krizi  geçiren Temel, aylarca süren bir dizi  önleM ve tedavi  sonucu iyileşmiş, taburcu olmadan  önce.
- Sonuçlarımız mükemmel. demiş doktoru  Dursun'a, 15 yaşındaki  bir delikanlının kalbi  ne kadar güçlü ise  sizinki de  öyle İsterseniz  koşup  futbol  bile  oynaya bilirsiniz. 
Temel  sevinçle evine  gitmiş.



Fadime'ye  
- Kari cuğum,  tamamen iyileştum  Bu gece  daha evvel  hiç  yapmadiğumuz  şekilde bir  vahşi  aşka  ne dersun? demiş.

Fadime bir an düşünmüş, 
- Bilemeyum  demiş son derece isteksiz.
- Böyle bir aşk  kalbini zorlayabilir. Ama doktor  bir  rapor  yazıp  imzalarsa 
belki  olabilir, riske  girmek  istemeyrum! diye  cevap vermiş.
Temel  hemen  doktoruna koşmuş,  durumu anlatmış.
Tabii Tabii demiş  doktor dursun  almış  antetli  kağıdı eline
başlamış  yazmaya.

- Bay Temel  benim kontrolümdeki hastam dır. Kalbi  son derece güçlüdür. Çılgın, ihtiraslı, heyecanlı bir  ne zaman isterse yapabilir.
İmza Dr Dursun.
- Tamam  oldu  işte demiş  doktor.
- Haa  Bir  de  Karinuzun  adı  neydi yazıyı ona hitaben yazayum .
Diye sormuş  Temele.
- Boş verun doktor demiş  Temel sevinçten yerinde  duramayarak. 
- Olayı olayı kişiselleştirup  kapsaminu  daraltmayalım, ilgilisine deyun yeter. 



Elektrik süpürgesi
Elektrik süpürgesi  satıcı bir evin kapısını çalmış, kapıyı açan kadına:
- Hanımefendi, elinde gördüğünüz kova  çöp dolu, deyip kovayı evin içinde  doğru boşalmış  ve devam etmiş.



- Elimdeki elektrik süpürgesi  beş dakikada  bütün çöpleri temizleyeceğim.
Temizleyemezsem,  hepsini afiyetle yiyeceğim.
Şaşkın  kadın satıcıya  boş, boş  bakmış. ve 
- Beyefendi, yanında  içecek  ne alırsınız? Elektrikler kesik!


PARA
Amerika'dan döner dönmez, elindeki  kocaman bavulla Meclis kürsüsüne çıkan 
Bakan:
Bu  bavulun içinde  tam 14.3 milyar dolar var demiş.


Arkasından  da sormuş:
- Bu parayı nüfusumuzA bölersek, kişi başına kaç dolar düşer?
Millet vekilinin biri, derhal ayağa kalkarak  cevap vermiş.
- 26 milyon dolar...
- Ama 14.3 milyarı, 70 milyona  böldüğümüzde 26 milyon çıkmaz ki 
- Ben, 70 milyona bölmedim ki....
- Kaça böldün?
- 550'ye

Ben pastacı mıyım
Evde  elektrik  tesisatı arızalanmıştır. Kadın kocasına  Rica etmesine rağmen, kocasının tesisatı tamir etmeye hiç niyeti  yoktur.
Adam karısına kızarak bağırır.
- Ben elektrikçi miyim?


Bir müddet sonra evde su tesisatı arızalanır. Kadın yine  kocasına Rica eder, fakat  kocasından aldığı cevap aynıdır.
- Ben tamirci  miyim?

Adam, bir akşam eve döndüğünde, hem elektrik hem de  su tesisatının yapıldığını  görür.ve  merakla  ve   sorar.
- Kime yaptırdın?
- Üst kattaki komşuya.

- Ama  ben sana  para bırakmamıştım, nasıl yaptırdın?
Kadın cevap verir.
- Bana iki şey teklif etti. Ya benimle yatarsın, yada bana bir pasta yaparsın. dedi 
Kocası.
- Peki neli pasta yaptın? Diye sorunca kadın da der  ki  
- Ben  pastacı mıyım?

BENZER KONULAR :
Karikatür Sanatı ve Tarihçesi
Temel ve Güldüren Fıkralar
Temel ve Güldüren Fıkralar-2




Share
Bizi Takip Edin

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder